wtorek, 4 września 2018

Słów kilka na początek ❀

Zacznijmy może od początku... Kim jest Zakurzona Biblioteka? Zwykłą dziewczyną, która ponad życie kocha literaturę, gwiazdy i leniwe wieczory z pokrzywową herbatą w zasięgu ręki. Dwudziestolatką, studentką dziennikarstwa, a także przyszłą autorka bestsellerów, której największym marzeniem jest wydać debiutancką, wspaniałą powieść. Miłośniczką dobrych filmów i jeszcze lepszych książek, które pochłania w każdej wolnej chwili. Często pogrążona we własnym świecie, większość czasu spędza pod ciepłym kocem i laptopem. Uwielbia logiczne zagadki, górskie wycieczki, kreatywne rozwiązania i rozgwieżdżone, skrywające niezliczone tajemnice niebo. Można powiedzieć, że jest taka jak każdy, kto znajdzie chwilę, aby zajrzeć na tego bloga; pełna pasji, szukająca własnej drogi i odkrywająca coraz to nowe, fantastyczne książki.

Jeśli chcecie wiedzieć o mnie coś więcej, mam na imię Monika. Książkami interesuje się bodaj, od kiedy nauczyłam się w ogóle czytać, sama piszę od dziewiątego roku życia i z dnia na dzień szlifuje swój warsztat literacki, by pewnego dnia znaleźć na półce książkę z własnym nazwiskiem. Od dwóch lat publikuje na stronie wattpad.com, gdzie wielokrotnie moje opowiadania zajmowały pierwsze miejsca w polskim rankingu fantasy. Na co dzień studiuję, pracuję i rozpieszczam najcudowniejszego kota na świecie. Kocham także kupować książki, ale tylko w normalnym formacie i w papierowej wersji, i to chyba jedyna rzecz, na którą nigdy nie szkoda mi pieniędzy.

Dlaczego jednak blog i dlaczego Zakurzona Biblioteka? Głównie dlatego, że uwielbiam książki, a z racji, iż studiuję, mam dużo wolnego czasu na ich czytanie. Stąd też w gruncie rzeczy nazwa, gdyż jest duże prawdopodobieństwo, iż w najbliższym czasie będę nadrabiać pozycje, których nie mogłam zacząć z powodu natłoku obowiązków i trochę się ich zebrało na moich półkach. Znajdziecie więc tutaj głównie recenzje i opinie o lekturach, które mają już swoje tygodnie, miesiące, a może nawet lata. Nie oznacza to jednak, że nie pojawią się posty o nowościach, nadchodzących premierach i bonusach. Z reguły jestem osobą, która potrafi mieć sto pomysłów w ciągu minuty, więc zapewne blog będzie urozmaicany i nie będziecie się nudzić.

Co do samych recenzji... jestem wymagająca, jeśli o książki, ale płynnie poruszam się praktycznie w każdej kategorii: od fantastyki i kryminałów, po romanse, czy horrory. Nie mam ulubionych, czy znienawidzonych autorów, zawsze staram się być w stu procentach obiektywna i oceniać treść, nie autora, czy okładkę. Z tego względu nie spodziewajcie się, że wszystkie posty będą opiewały w zachwyty. Jestem dość krytyczna, a że sama piszę, patrzę na fabułę, bohaterów, czy światy przedstawione pod nieco innym kątem niż zwykły czytelnik. Cenię sobie szczerość i recenzje tworzone na podstawie autentycznych uczuć względem danej powieści. Od razu zaznaczę jednak, że odróżniam hejt od konstruktywnej krytyki, toteż nie spodziewajcie się po tym blogu nienawistnych postów odnośnie do danych pozycji. Jeśli książka naprawdę mi się spodoba, wychwalę ją pod niebiosa, jeśli nie, napiszę o tym wprost, ale będzie to wyłącznie moja, indywidualna opinia... 

To chyba tyle, jeśli chodzi o wstęp... Mam nadzieję, że jeśli już tu zajrzałeś, poczęstujesz się pokrzywową herbatą i razem ze mną zakopiesz się pod ciepłym kocem z dobrą książką w ręku. Rozgość się. A nuż zostaniesz ze mną na dłużej! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz